BLOG.matuskocis.sk

Auto na vzduch

06.Apr, 2010 v kategórii Seriál  1 452 zobrazení

Teším sa, keď si raz kúpim vlastné auto. To pohodlie a možnosť presúvať sa teraz a hneď, tam kde potrebujem ísť. Bez čakania na autobus, alebo bez straty času pri pešej chôdzi. Teraz však auto ešte nepotrebujem. Rád sa prechádzam a prospieva to aj mojím kĺbom. Ale auto si aj tak chcem kúpiť, pretože občas proste chcem niekam ísť rýchlejšie, a hneď. Nebude to auto na benzín ani na naftu. Do nádrže môjho budúceho auta pôjde stlačený vzduch.

Aby som sa hýbal ja, potrebujem zapojiť svoje svaly a využiť energiu. Aby sa pohlo auto, potrebuje v nádrži benzín (okrem iného). Keďže však svetové zásoby roby sú odhadované na 30 až 40 rokov, nechcem auto na benzín či naftu. Zaujímavé je pre mňa auto na alternatívny pohon. Aj automobil na elektrinu je celkom fajn. Nedávno ma oveľa viac zaujalo auto na vzduch. Nie ako auto, ale ako vynález.

Pripomenulo mi to, keď som strašne dávno čítal rozprávkovú knihu Nevedko v Slnečnom meste. Nevedko sa vozil na plynovom aute, ktorý skonštruoval mechanik Šrófik. Na svojej ceste s kamarátmi.  (kratuľkovia z Kvetného mesta) stretával kadejaké vynálezy. Napríklad takzvaný univerzálny kruhový automatický sejací kombajn. Skosí trávu, zorie zem, zaseje zrno za pomoci mechanickej sejačky, ktorá je vnútri, a napokon bráni. V prednej časti stroja, hneď za kosačkou, je vysávač. Jeho úlohou je vysať semená buriny, ktoré môžu byť na zemi spolu s prachom.

logo_oficiel Azda možno takto jednoducho popísal niekedy na začiatku konštruktér motorov a vynálezca pán Guy Negre nový motor schopný poháňať automobil rýchlosťou až 110 Km/h. Tento motor neprodukuje žiadne výfukové splodiny, keďže nepotrebuje benzín alebo naftu. Práve naopak, vzduch ešte aj čistí. Ak pôjdem ako šofér na tomto autíčku, som mnou príde aj čistejší vzduch. Vyčistím až 90 m3 vzduchu denne.

Keď raz niekto vymyslel mobilný telefón, bola to revolúcia. Obyčajne je potrebné ľudí presviedčať o výhodách nového vynálezu. Mobil bol tak squellý, že nepotreboval na trh veľa podporných prostriedkov. Fandím novým technológiám aj múdrym ľuďom, ktorý ich vymýšľajú a zdokonaľujú. Každý vynález si svoju cestu vývoja musí prejsť a od prvého prototypu je k dokonalosti obyčajne ďaleko. Vymyslieť a opísať auto pre Nevedka stačí fantázia. Zrealizovať do podoby reálnej a fungujúcej je … výzva. Hlavne vtedy, keď sa to zdá nemožné. Platí to aj o autíčku na vzduch. Kto by si kedy predstavil, že sa niekedy auto na alternatívny pohon vyrovná autu na benzín.

mdi Čo je na OneFlowAir veľmi zaujímavé:
Karoséria je zo sklených vláken aké sa používajú v letectve. Na prístrojovej doske sa nachádza počítačová obrazovka na ktorej sa zobrazujú všetky potrebné údaje. Tento počítačový systém je možné prispôsobiť pre GSM, GPS, zabezpečovacie systémy, sledovanie pohybu a podobne. Dojazd medzi 200 až 300 km, alebo 10 hodinová jazda. Je úplne vhodné na moje mestské presúvanie. Zhruba za 3 minúty je auto pripravené doplna natlakovať stlačený vzduch. Ak nie je k dispozícii tlakovacie zariadenie, auto má k dispozícii zabudovaný kompresor. Ten umožňuje po pripojení na elektrickú sieť doplniť plnú nádrž v priebehu tri a pol hodiny. Teplota vypúšťajúceho vzduchu je medzi –30 °C a 0 °C, a tak sa používa aj ako klimatizácia. V aute od MDI Luxembourg je iba jeden jediný kábel vďaka použitiu malého rádiového vysielača, ktorého signál je prijímaný a transformovaný mikroprijímačmi v každom elektrickom zariadení auta. Tento systém redukuje váhu o 20 kg.

Ako to celé funguje:
Prvý piest nasaje a stláča vzduch z atmosféry. Vzduch sa potom pohybuje do komory, kam je potom vstreknutý vzduch pod vysokým tlakom z nádrže. Rozpínanie zmesi vonkajšieho a stlačeného vzduchu tlačí na piest, ktorá dáva vozidlu energiu.

Už od roku 2001 bol odštartovaný homologizačný proces. Boli vybudované centrálne továrne na náhradné diely a výrobu áut pre sériovú výrobu. Začínajú komerčné objednávky. Výskum priemyselného využitia motorov na vzduch a jeho ďalšie využitie.

Teším sa na svoje prvé vlastné auto. Kým však bude stáť na parkovisku kde bývam, ešte je časť veľmi veľa zdokonaliť a posunúť hranice ďalej. Verím, že o pár rokov si ho kúpim. A možno to bude už čoskoro. OneFlowAir je možné kúpiť od 3500 do 5000 €.

Zdroje:

http://www.autonavzduch.cz/

http://www.mdi.lu/english/

Nikolaj Nosov: Nevedko v Slnečnom meste. [2.vyd. Bratislava: Mladé letá, 1962. 37 s.]

Prečítajte si tiež:

:, , ,

pošli na vybrali.sme.sk pošli do vybrali.sme.sk

1 komentár k tomuto článku

  • Hučko I9van

    Ahoj lidi , je nádherné že funguje vám to a že už čo skoro bude na tento pohon jazdit vic aviet ako na benzín či naftu. Ak si uvedomíme jeho ekologický neuveritelný efokt ja na mieste sa jeho sploditelovi zan podekovat a vyjadrit úctu. Som človek kerý podniká a i názov mojej fi HI-ECO-RECYKINK o tom v názve hovorí . Moja činnost spočíva v tom že sa snažím presvedčit luidí , že recyklácia má obrovský výZnam – no nedarí sa mi , vačina na mna kuká ako na blázna či hnupa , čo neuveritelne a z nadšením verí v tento význam veci recyklácie. Ešte raz dakujem , a držím palce a prajem vela pekných dní v našom živote.
    ECOLOGIA SA VYPLATííííííííí
    HIv
    Hučko Ivan vlastnoručne
    PA

Napísať komentár

Obľúbené výroky

Falošné predstavy o živote potláčajú vnútornú slobodu človeka.